a - b = 600 (a - 100) - (b + 100) = 600 - 100 - 100 = 400 Prvo -100 je zato što je umanjenik smanjen za 100, a drugo -100 je zato što je umanjilac uvećan za 100. Pravilo je: za koliko se poveća (smanji) umanjenik, za toliko se poveća (smanji) razlika. Od umanjioca razlika zavisi obrnuto: za koliko se poveća umanjilac, za toliko se smanji razlika; za koliko se smanji umanjilac, za toliko se poveća razlika. (a - 135) - (b - 135) = 600 - 100 +100 = 600 Ovo je primer za NEPROMENLJIVOST RAZLIKE.: Kada se i umanjenik i umanjilac povećaju (smanje) za isti broj, razlika ostaje nepromenjena. Nadam se da sam bila jasna. Pozdrav!
Postovanje, zanima me da li negde na sajtu postoje objasnjenja za zadatke tipa a+b=450 (a+30)+(b-70)=? Kako da ovakve zadatke objasnim detetu, kada se sabirci uvecavaju ili umanjuju za razlicite brojeve, isti problem je i kod oduzimanja. Dobijaju takve zadatke za domaci, a uciteljica im nije objasnila pravila koja vaze za ovakve probleme. Ja mogu da mu pomognem da uradi ali ne znam kako da mu objasnim da posle zna da radi sam. Hvala unapred na odgovoru.Srdacan pozdrav.
За овакве примере не постоје посебна правила. Примењује се правило о зависности збира од сабирака (за колико сње повећа-смањи један од сабирака, за толико се повећа-смањи збир). У овом примеру је изузетак јер је повећан први, а смањен други сабирак и то за различите бројеве. Најбоље је детету објаснити да поступно примењује правило зависности збира од сабирака:
Ако је првобитни збир био 450, кренућемо од њега и посматрати како се мењао. Пошто је први сабирак повећан за 30, и збир ће се најпре повећати за 30 и износиће 450+30=480. Сада нам је полазиште други (промењени збир, 480: Пошто је други сабирак смање за 70, и збир ће се смањити за 70 и износиће 480-70=410. Све ово може и брже: Због повећања првог сабирка за 30 збир(450) је увећан за 30, а због смањења другог сабирка за 70 смањен је за 70 и то рачунамо овако: 450+30-70=410. Надам се да сам била јасна?! Поздрав!
Жао ми је што мој коментар мноого касни, али нисам прегледавала коментаре због болести. Овде само дете мора да зна да када се први сабирак смањи за неки број и збир ће се смањити за тај исти број. У овом задатку први сабирак је умањен за 230. Значи, и збир ће се смањити за 230: 580-230=350. Поздрав!
Ако је дете научило сва правила и појмове везане за ЗАВИСНОСТ РАЗЛИКЕ ОД УМАЊЕНИКА И УМАЊИОЦА и СТАЛНОСТ РАЗЛИКЕ, онда се ослањате на то његово знање. Идете поступно: У овом примеру умањеник је повећан за 132; значи, и разлика ће се повећати за 132. То записујемо: 552+132=684 Сада се од детета тражи да закључи шта треба урадити са умањиоцем да би разлика била 500. Значи, разлику треба смањити за 684-500=184. Ако знамо да разлика обрнуто зависи од умањиоца, т.ј. АКО УМАЊИЛАЦ ПОВЕЋАМО ЗА НЕКИ БРОЈ РАЗЛИКА ЋЕ СЕ СМАЊИТИ ЗА ТАЈ ИСТИ БРОЈ. Значи, умањилац ћемо повећати за 184.
Овде је дељеник увећан х пута. Правило: колико пута повећамо дељеник толико пута ће се повећати и количник. Наш количник је повећан 4 пута (2000:500 = 4, или 500*4=2000). Значи, х износи 4.
Само пратите правило СТАЛНОСТИ РАЗЛИКЕ. Ако пре овог задатка стоји податак да је a - b = 5362, где је а умањеник, b умањилац, а 5362 разлика. c = 169. зато што се разлика не мења када и умањеник и умањилац повећамо за исти број. a и b не могу да се израчунају. То су било која 2 броја чија је разлика 5362.
Еее, вероватно касним! Значи, полазимо од наученог правила да за колико се увећа умањилац, за толико се смањи разлика. Према томе,решење је: 657+257=914
Pomoć!!! Djetetu mi je zadato pitanje iz matematike: kako će se promijeniti razlika ako se umanjenik uveća za 45? Dal se radi po formuli ili samo odgovorom. ��♥️
Само се одговори на основу наученог правила о зависности разлике од умањеника. За колико се увећа умањеник, за толико се увећа и разлика. Значи, разлика се повећала за 45. Вероватно касним са одговором, али...
За колико се повећа сабирак, за толико се повећа и збир. У овом случају 3 сабирка се повећавају за по 20. Значи, збир се повећао за 20+20+20 или за 20 пута 3 а то је 60. Ако је збир био 600, сада је 600+60, а то је 660. Значи, не треба одређивати вредности сабирака, већ само збира.
Да да. Извињавам се! Ја сам онај минус видела као плус! У праву сте! Оно моје објашњење важи за три сабирка. Овде имамо умањеник, умањилац и сабирак. Најважније је да дете научи правила. И пажљиво гледа, а некао ја, па направи грешку. Поздрав!
Moze li pomoc oko ovog zadatka? Na prvoj polici u biblioteci ima 250 knjiga vise nego na drugoj.Kolika ce biti razlika izmedju broja knjiga na prvoj I drugoj polici ako na prvu policu dodamo Jos 118 knjiga?
На првој полици већ има 250 књига више. Ако на ту исту полицу додамо још 118 књига, онда ће се разлика између прве и друге полице још повећати. Биће 250+118=368.
Ако је умањеник смањен за 3/16, онда је и разлика смањена за 3/16. Желимо да се разлика смањи за 7/12 тако што ћемо мењати умањилац. Да би се разлика смањила, умањилац морамо повећати. У овом случају, умањилац нећемо повећати за 7/12, већ за 7/12 - 3/16. Ово је, очигледно задатак за старије разреде. Сада треба ове разломке свести на заједнички именилац. То је 48. Када проширимо 7/12, биће 28/48. Када проширимо 3/16, биће 9/48. И сада,када одузмемо добијамо 28/48 - 9/48 = 19/48. Значи, умањилац треба увећати за 19/48.
da li mozete da mi objasnite zadatak a-b=600 [a-100]-[b+100] to je ;prvi ;primer i drugi ;primer [a-135]-[b-135]
ОдговориИзбришиuna;pred hvala
a - b = 600
Избриши(a - 100) - (b + 100) = 600 - 100 - 100 = 400
Prvo -100 je zato što je umanjenik smanjen za 100, a drugo -100 je zato što je umanjilac uvećan za 100.
Pravilo je:
za koliko se poveća (smanji) umanjenik, za toliko se poveća (smanji) razlika.
Od umanjioca razlika zavisi obrnuto:
za koliko se poveća umanjilac, za toliko se smanji razlika; za koliko se smanji umanjilac, za toliko se poveća razlika.
(a - 135) - (b - 135) = 600 - 100 +100 = 600
Ovo je primer za NEPROMENLJIVOST RAZLIKE.:
Kada se i umanjenik i umanjilac povećaju (smanje) za isti broj, razlika ostaje nepromenjena.
Nadam se da sam bila jasna.
Pozdrav!
Ako se umanjenik uveca nekim brojem,a umanjenik ostane isti, a razlika
ИзбришиPostovanje,
ОдговориИзбришиzanima me da li negde na sajtu postoje objasnjenja za zadatke tipa a+b=450 (a+30)+(b-70)=?
Kako da ovakve zadatke objasnim detetu, kada se sabirci uvecavaju ili umanjuju za razlicite brojeve, isti problem je i kod oduzimanja. Dobijaju takve zadatke za domaci, a uciteljica im nije objasnila pravila koja vaze za ovakve probleme. Ja mogu da mu pomognem da uradi ali ne znam kako da mu objasnim da posle zna da radi sam. Hvala unapred na odgovoru.Srdacan pozdrav.
За овакве примере не постоје посебна правила. Примењује се правило о зависности збира од сабирака (за колико сње повећа-смањи један од сабирака, за толико се повећа-смањи збир). У овом примеру је изузетак јер је повећан први, а смањен други сабирак и то за различите бројеве. Најбоље је детету објаснити да поступно примењује правило зависности збира од сабирака:
ИзбришиАко је првобитни збир био 450, кренућемо од њега и посматрати како се мењао. Пошто је први сабирак повећан за 30, и збир ће се најпре повећати за 30 и износиће 450+30=480. Сада нам је полазиште други (промењени збир, 480: Пошто је други сабирак смање за 70, и збир ће се смањити за 70 и износиће 480-70=410. Све ово може и брже: Због повећања првог сабирка за 30 збир(450) је увећан за 30, а због смањења другог сабирка за 70 смањен је за 70 и то рачунамо овако:
Избриши450+30-70=410.
Надам се да сам била јасна?! Поздрав!
Kako objasniti detetu zadatak ako je a+b=580 (a-230)+b
ОдговориИзбришиЖао ми је што мој коментар мноого касни, али нисам прегледавала коментаре због болести. Овде само дете мора да зна да када се први сабирак смањи за неки број и збир ће се смањити за тај исти број. У овом задатку први сабирак је умањен за 230. Значи, и збир ће се смањити за 230: 580-230=350. Поздрав!
ИзбришиPoštovana Ljiljana kako objasniti djetetu ovaj zadatak: a - b=552 (a +132) -(b+____ )= 500, Unaprijed hvala!
ОдговориИзбришиАко је дете научило сва правила и појмове везане за ЗАВИСНОСТ РАЗЛИКЕ ОД УМАЊЕНИКА И УМАЊИОЦА и СТАЛНОСТ РАЗЛИКЕ, онда се ослањате на то његово знање. Идете поступно:
ИзбришиУ овом примеру умањеник је повећан за 132; значи, и разлика ће се повећати за 132. То записујемо: 552+132=684
Сада се од детета тражи да закључи шта треба урадити са умањиоцем да би разлика била 500. Значи, разлику треба смањити за 684-500=184. Ако знамо да разлика обрнуто зависи од умањиоца, т.ј. АКО УМАЊИЛАЦ ПОВЕЋАМО ЗА НЕКИ БРОЈ РАЗЛИКА ЋЕ СЕ СМАЊИТИ ЗА ТАЈ ИСТИ БРОЈ. Значи, умањилац ћемо повећати за 184.
Ako je a:b=500,izracunaj usmenocemu he x jednako ako je: (a×x):b=2000
ОдговориИзбришиОвде је дељеник увећан х пута. Правило: колико пута повећамо дељеник толико пута ће се повећати и количник. Наш количник је повећан 4 пута (2000:500 = 4, или 500*4=2000). Значи, х износи 4.
ИзбришиKoristi svojstvo stalnosti razlike i u datim izrazima izračunaj nepoznate brojeve
ОдговориИзбриши(a+169)-(b+c)=5362
Само пратите правило СТАЛНОСТИ РАЗЛИКЕ. Ако пре овог задатка стоји податак да је a - b = 5362, где је а умањеник, b умањилац, а 5362 разлика. c = 169. зато што се разлика не мења када и умањеник и умањилац повећамо за исти број. a и b не могу да се израчунају. То су било која 2 броја чија је разлика 5362.
ИзбришиPomoc...
ОдговориИзбришиKada se umanjilac uveca za 257 razlika je 657.kolika je rqzlika pre uvecanja umanjioca?
Еее, вероватно касним! Значи, полазимо од наученог правила да за колико се увећа умањилац, за толико се смањи разлика. Према томе,решење је: 657+257=914
ИзбришиPomoć!!!
ОдговориИзбришиDjetetu mi je zadato pitanje iz matematike: kako će se promijeniti razlika ako se umanjenik uveća za 45? Dal se radi po formuli ili samo odgovorom. ��♥️
Само се одговори на основу наученог правила о зависности разлике од умањеника. За колико се увећа умањеник, за толико се увећа и разлика. Значи, разлика се повећала за 45. Вероватно касним са одговором, али...
ИзбришиPomoc. Razlika dva broja je 17000.Kolika ce biti razlika ako umanjenik povecamo za 30000.
ОдговориИзбришиЗа колико увећамо умањеник, за толико се увећа и разлика. Значи, разлика ће бити 17000+30000=47000
ИзбришиDat je izraz a-b+c=600.Odredi vrednost tog izraza ako se svaki od brojeva a,b i c veca za 20.
ОдговориИзбришиЗа колико се повећа сабирак, за толико се повећа и збир. У овом случају 3 сабирка се повећавају за по 20. Значи, збир се повећао за 20+20+20 или за 20 пута 3 а то је 60. Ако је збир био 600, сада је 600+60, а то је 660. Значи, не треба одређивати вредности сабирака, већ само збира.
ИзбришиPoštovanje,
ИзбришиZar nije 20—20+20?
Да да. Извињавам се! Ја сам онај минус видела као плус! У праву сте! Оно моје објашњење важи за три сабирка. Овде имамо умањеник, умањилац и сабирак. Најважније је да дете научи правила. И пажљиво гледа, а некао ја, па направи грешку. Поздрав!
Избришиako se umanjenik uveca za 50 razlika ce se........
ОдговориИзбришиУвећати за 50. Да би дете радило задатке мора најпре да научи она правила која важе за зависност разлике од њених чланова. Поздрав!
ИзбришиMoze li pomoc oko ovog zadatka?
ОдговориИзбришиNa prvoj polici u biblioteci ima 250 knjiga vise nego na drugoj.Kolika ce biti razlika izmedju broja knjiga na prvoj I drugoj polici ako na prvu policu dodamo Jos 118 knjiga?
На првој полици већ има 250 књига више. Ако на ту исту полицу додамо још 118 књига, онда ће се разлика између прве и друге полице још повећати. Биће 250+118=368.
ИзбришиCao,moze pomoc? Umanjenik je smanjen za 3/16.Kako treba promjeniti umanjilac pa da se razlika smanji za 7/12. Hvala
ОдговориИзбришиАко је умањеник смањен за 3/16, онда је и разлика смањена за 3/16. Желимо да се разлика смањи за 7/12 тако што ћемо мењати умањилац. Да би се разлика смањила, умањилац морамо повећати. У овом случају, умањилац нећемо повећати за 7/12, већ за 7/12 - 3/16. Ово је, очигледно задатак за старије разреде. Сада треба ове разломке свести на заједнички именилац. То је 48. Када проширимо 7/12, биће 28/48. Када проширимо 3/16, биће 9/48. И сада,када одузмемо добијамо 28/48 - 9/48 = 19/48. Значи, умањилац треба увећати за 19/48.
ИзбришиDat je izraz a-b=600.Odrediti vrednost izraza ako se svaki od brojeva a, b i c uveca za 20
ОдговориИзбришиПравило ,,Сталност разлике'' гласи: Ако се и умањеник и умањилац увећају за исти број, разлика се не мења. Значи, овде ће разлика остати иста, 600.
Избриши