expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

субота, 01. фебруар 2014.

*ЗАВИСНОСТ ЗБИРА И РАЗЛИКЕ - НАСТАВНИ ЛИСТИЋИ НА 2 НИВОА

29 коментара:

  1. da li mozete da mi objasnite zadatak a-b=600 [a-100]-[b+100] to je ;prvi ;primer i drugi ;primer [a-135]-[b-135]
    una;pred hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. a - b = 600
      (a - 100) - (b + 100) = 600 - 100 - 100 = 400
      Prvo -100 je zato što je umanjenik smanjen za 100, a drugo -100 je zato što je umanjilac uvećan za 100.
      Pravilo je:
      za koliko se poveća (smanji) umanjenik, za toliko se poveća (smanji) razlika.
      Od umanjioca razlika zavisi obrnuto:
      za koliko se poveća umanjilac, za toliko se smanji razlika; za koliko se smanji umanjilac, za toliko se poveća razlika.
      (a - 135) - (b - 135) = 600 - 100 +100 = 600
      Ovo je primer za NEPROMENLJIVOST RAZLIKE.:
      Kada se i umanjenik i umanjilac povećaju (smanje) za isti broj, razlika ostaje nepromenjena.
      Nadam se da sam bila jasna.
      Pozdrav!

      Избриши
  2. Postovanje,
    zanima me da li negde na sajtu postoje objasnjenja za zadatke tipa a+b=450 (a+30)+(b-70)=?
    Kako da ovakve zadatke objasnim detetu, kada se sabirci uvecavaju ili umanjuju za razlicite brojeve, isti problem je i kod oduzimanja. Dobijaju takve zadatke za domaci, a uciteljica im nije objasnila pravila koja vaze za ovakve probleme. Ja mogu da mu pomognem da uradi ali ne znam kako da mu objasnim da posle zna da radi sam. Hvala unapred na odgovoru.Srdacan pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. За овакве примере не постоје посебна правила. Примењује се правило о зависности збира од сабирака (за колико сње повећа-смањи један од сабирака, за толико се повећа-смањи збир). У овом примеру је изузетак јер је повећан први, а смањен други сабирак и то за различите бројеве. Најбоље је детету објаснити да поступно примењује правило зависности збира од сабирака:

      Избриши
    2. Ако је првобитни збир био 450, кренућемо од њега и посматрати како се мењао. Пошто је први сабирак повећан за 30, и збир ће се најпре повећати за 30 и износиће 450+30=480. Сада нам је полазиште други (промењени збир, 480: Пошто је други сабирак смање за 70, и збир ће се смањити за 70 и износиће 480-70=410. Све ово може и брже: Због повећања првог сабирка за 30 збир(450) је увећан за 30, а због смањења другог сабирка за 70 смањен је за 70 и то рачунамо овако:
      450+30-70=410.
      Надам се да сам била јасна?! Поздрав!

      Избриши
  3. Kako objasniti detetu zadatak ako je a+b=580 (a-230)+b

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Жао ми је што мој коментар мноого касни, али нисам прегледавала коментаре због болести. Овде само дете мора да зна да када се први сабирак смањи за неки број и збир ће се смањити за тај исти број. У овом задатку први сабирак је умањен за 230. Значи, и збир ће се смањити за 230: 580-230=350. Поздрав!

      Избриши
  4. Poštovana Ljiljana kako objasniti djetetu ovaj zadatak: a - b=552 (a +132) -(b+____ )= 500, Unaprijed hvala!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ако је дете научило сва правила и појмове везане за ЗАВИСНОСТ РАЗЛИКЕ ОД УМАЊЕНИКА И УМАЊИОЦА и СТАЛНОСТ РАЗЛИКЕ, онда се ослањате на то његово знање. Идете поступно:
      У овом примеру умањеник је повећан за 132; значи, и разлика ће се повећати за 132. То записујемо: 552+132=684
      Сада се од детета тражи да закључи шта треба урадити са умањиоцем да би разлика била 500. Значи, разлику треба смањити за 684-500=184. Ако знамо да разлика обрнуто зависи од умањиоца, т.ј. АКО УМАЊИЛАЦ ПОВЕЋАМО ЗА НЕКИ БРОЈ РАЗЛИКА ЋЕ СЕ СМАЊИТИ ЗА ТАЈ ИСТИ БРОЈ. Значи, умањилац ћемо повећати за 184.

      Избриши
  5. Ako je a:b=500,izracunaj usmenocemu he x jednako ako je: (a×x):b=2000

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Овде је дељеник увећан х пута. Правило: колико пута повећамо дељеник толико пута ће се повећати и количник. Наш количник је повећан 4 пута (2000:500 = 4, или 500*4=2000). Значи, х износи 4.

      Избриши
  6. Koristi svojstvo stalnosti razlike i u datim izrazima izračunaj nepoznate brojeve
    (a+169)-(b+c)=5362

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Само пратите правило СТАЛНОСТИ РАЗЛИКЕ. Ако пре овог задатка стоји податак да је a - b = 5362, где је а умањеник, b умањилац, а 5362 разлика. c = 169. зато што се разлика не мења када и умањеник и умањилац повећамо за исти број. a и b не могу да се израчунају. То су било која 2 броја чија је разлика 5362.

      Избриши
  7. Pomoc...
    Kada se umanjilac uveca za 257 razlika je 657.kolika je rqzlika pre uvecanja umanjioca?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Еее, вероватно касним! Значи, полазимо од наученог правила да за колико се увећа умањилац, за толико се смањи разлика. Према томе,решење је: 657+257=914

      Избриши
  8. Pomoć!!!
    Djetetu mi je zadato pitanje iz matematike: kako će se promijeniti razlika ako se umanjenik uveća za 45? Dal se radi po formuli ili samo odgovorom. ��♥️

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Само се одговори на основу наученог правила о зависности разлике од умањеника. За колико се увећа умањеник, за толико се увећа и разлика. Значи, разлика се повећала за 45. Вероватно касним са одговором, али...

      Избриши
  9. Pomoc. Razlika dva broja je 17000.Kolika ce biti razlika ako umanjenik povecamo za 30000.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. За колико увећамо умањеник, за толико се увећа и разлика. Значи, разлика ће бити 17000+30000=47000

      Избриши
  10. Dat je izraz a-b+c=600.Odredi vrednost tog izraza ako se svaki od brojeva a,b i c veca za 20.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. За колико се повећа сабирак, за толико се повећа и збир. У овом случају 3 сабирка се повећавају за по 20. Значи, збир се повећао за 20+20+20 или за 20 пута 3 а то је 60. Ако је збир био 600, сада је 600+60, а то је 660. Значи, не треба одређивати вредности сабирака, већ само збира.

      Избриши
    2. Poštovanje,
      Zar nije 20—20+20?

      Избриши
    3. Да да. Извињавам се! Ја сам онај минус видела као плус! У праву сте! Оно моје објашњење важи за три сабирка. Овде имамо умањеник, умањилац и сабирак. Најважније је да дете научи правила. И пажљиво гледа, а некао ја, па направи грешку. Поздрав!

      Избриши
  11. ako se umanjenik uveca za 50 razlika ce se........

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Увећати за 50. Да би дете радило задатке мора најпре да научи она правила која важе за зависност разлике од њених чланова. Поздрав!

      Избриши
  12. Moze li pomoc oko ovog zadatka?
    Na prvoj polici u biblioteci ima 250 knjiga vise nego na drugoj.Kolika ce biti razlika izmedju broja knjiga na prvoj I drugoj polici ako na prvu policu dodamo Jos 118 knjiga?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. На првој полици већ има 250 књига више. Ако на ту исту полицу додамо још 118 књига, онда ће се разлика између прве и друге полице још повећати. Биће 250+118=368.

      Избриши
  13. Cao,moze pomoc? Umanjenik je smanjen za 3/16.Kako treba promjeniti umanjilac pa da se razlika smanji za 7/12. Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ако је умањеник смањен за 3/16, онда је и разлика смањена за 3/16. Желимо да се разлика смањи за 7/12 тако што ћемо мењати умањилац. Да би се разлика смањила, умањилац морамо повећати. У овом случају, умањилац нећемо повећати за 7/12, већ за 7/12 - 3/16. Ово је, очигледно задатак за старије разреде. Сада треба ове разломке свести на заједнички именилац. То је 48. Када проширимо 7/12, биће 28/48. Када проширимо 3/16, биће 9/48. И сада,када одузмемо добијамо 28/48 - 9/48 = 19/48. Значи, умањилац треба увећати за 19/48.

      Избриши

КАДА СВРАТИТЕ НА БЛОГ, ЛЕПО БИ БИЛО И ДА НАПИШЕТЕ НЕКИ КОМЕНТАР