expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

субота, 01. фебруар 2014.

*ЗАВИСНОСТ ЗБИРА И РАЗЛИКЕ - НАСТАВНИ ЛИСТИЋИ НА 2 НИВОА

9 коментара:

  1. da li mozete da mi objasnite zadatak a-b=600 [a-100]-[b+100] to je ;prvi ;primer i drugi ;primer [a-135]-[b-135]
    una;pred hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. a - b = 600
      (a - 100) - (b + 100) = 600 - 100 - 100 = 400
      Prvo -100 je zato što je umanjenik smanjen za 100, a drugo -100 je zato što je umanjilac uvećan za 100.
      Pravilo je:
      za koliko se poveća (smanji) umanjenik, za toliko se poveća (smanji) razlika.
      Od umanjioca razlika zavisi obrnuto:
      za koliko se poveća umanjilac, za toliko se smanji razlika; za koliko se smanji umanjilac, za toliko se poveća razlika.
      (a - 135) - (b - 135) = 600 - 100 +100 = 600
      Ovo je primer za NEPROMENLJIVOST RAZLIKE.:
      Kada se i umanjenik i umanjilac povećaju (smanje) za isti broj, razlika ostaje nepromenjena.
      Nadam se da sam bila jasna.
      Pozdrav!

      Избриши
  2. Postovanje,
    zanima me da li negde na sajtu postoje objasnjenja za zadatke tipa a+b=450 (a+30)+(b-70)=?
    Kako da ovakve zadatke objasnim detetu, kada se sabirci uvecavaju ili umanjuju za razlicite brojeve, isti problem je i kod oduzimanja. Dobijaju takve zadatke za domaci, a uciteljica im nije objasnila pravila koja vaze za ovakve probleme. Ja mogu da mu pomognem da uradi ali ne znam kako da mu objasnim da posle zna da radi sam. Hvala unapred na odgovoru.Srdacan pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. За овакве примере не постоје посебна правила. Примењује се правило о зависности збира од сабирака (за колико сње повећа-смањи један од сабирака, за толико се повећа-смањи збир). У овом примеру је изузетак јер је повећан први, а смањен други сабирак и то за различите бројеве. Најбоље је детету објаснити да поступно примењује правило зависности збира од сабирака:

      Избриши
    2. Ако је првобитни збир био 450, кренућемо од њега и посматрати како се мењао. Пошто је први сабирак повећан за 30, и збир ће се најпре повећати за 30 и износиће 450+30=480. Сада нам је полазиште други (промењени збир, 480: Пошто је други сабирак смање за 70, и збир ће се смањити за 70 и износиће 480-70=410. Све ово може и брже: Због повећања првог сабирка за 30 збир(450) је увећан за 30, а због смањења другог сабирка за 70 смањен је за 70 и то рачунамо овако:
      450+30-70=410.
      Надам се да сам била јасна?! Поздрав!

      Избриши
  3. Kako objasniti detetu zadatak ako je a+b=580 (a-230)+b

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Жао ми је што мој коментар мноого касни, али нисам прегледавала коментаре због болести. Овде само дете мора да зна да када се први сабирак смањи за неки број и збир ће се смањити за тај исти број. У овом задатку први сабирак је умањен за 230. Значи, и збир ће се смањити за 230: 580-230=350. Поздрав!

      Избриши
  4. Poštovana Ljiljana kako objasniti djetetu ovaj zadatak: a - b=552 (a +132) -(b+____ )= 500, Unaprijed hvala!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ако је дете научило сва правила и појмове везане за ЗАВИСНОСТ РАЗЛИКЕ ОД УМАЊЕНИКА И УМАЊИОЦА и СТАЛНОСТ РАЗЛИКЕ, онда се ослањате на то његово знање. Идете поступно:
      У овом примеру умањеник је повећан за 132; значи, и разлика ће се повећати за 132. То записујемо: 552+132=684
      Сада се од детета тражи да закључи шта треба урадити са умањиоцем да би разлика била 500. Значи, разлику треба смањити за 684-500=184. Ако знамо да разлика обрнуто зависи од умањиоца, т.ј. АКО УМАЊИЛАЦ ПОВЕЋАМО ЗА НЕКИ БРОЈ РАЗЛИКА ЋЕ СЕ СМАЊИТИ ЗА ТАЈ ИСТИ БРОЈ. Значи, умањилац ћемо повећати за 184.

      Избриши

КАДА СВРАТИТЕ НА БЛОГ, ЛЕПО БИ БИЛО И ДА НАПИШЕТЕ НЕКИ КОМЕНТАР